۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

برای یادگیری HTML به چه چیزی نیاز دارید ؟



برای ديدن صفحاتی که طراحی می کنيد نياز به يک مرورگر وب web browser داريد اگر شما اين صفحه را می بينيد پس يکی از اين مرورگرها را داريد. اما برای نوشتن کدهای html در حال حاضر به برنامه ساده notepad که درکليه سيستمهای عامل ويندوز وجود دارد نياز داريد، برنامه های پيشرفته ديگری هم هست که محيط گرافيکی دارند مانند:
Microsoft frontpage , Macromedia Dreamweaver ولی برای شروع بهتر است که از همان Notepad استفاده کنيد. پس مهمترين چيزی که نياز داريد کمی وقت و علاقه هست.

تگ های HTML
اولين چيزی که برای برنامه نويسی html بايد بدانيد، اينست که تگ html چيست و چه کاری انجام ميدهد. تگهای html دو نوع هستند، تگهای آغازين و تگهاي پايان دهنده. بطور کل تگها با دو علامت کوچکتر و بزرگتر، يعنی < > مشخص ميشوند و بين اين دو علامت کد html نوشته ميشود، مانند:

< b >
(البته حرف b را باید بدون فاصله از طرفین نوشت!)
اين يک تگ آغازين است و کد داخل آن به مرورگر ما ميفهماند که متن بعد از آن بايد بصورت حروف ضخيم و bold به بيننده صفحه نشان داده شود و بلافاصله متن مورد نظر را مينويسيم و در آخر آن، تگ پايان دهنده که مرورگر بفهمد تا کجا اين متن بايد بصورت ضخيم نمايش داده شود،

< b > This is a bold text. < /b >

همانطور که مشاهده ميکنيد، تگهای پايان دهنده دارای يک علامت Slash ( / ) ميباشد.


کار اين تگها چيست؟

مرورگرهای وب مانند اينترنت اکسپلورر، به علامتهای < > حساس هستند و به محض اينکه به آنها می رسند کد داخل آنها را خوانده و عمليات لازم را بر روی متن بعد از آن انجام ميدهند تا به تگ پايان دهنده برسند.
در حقيقت مرورگرها حکم مترجم را برای ما دارند و کليه تگها و نوشته های داخل آنها را بصورت اطلاعات منظم و قابل فهم در قالب يک صفحه وب برای ما ترجمه کرده و به نمايش ميگذارند. ما با وارد کردن تگهای مناسب، کنترل نمايش صفحه وب را در مرورگرها به کنترل خود در می آوريم .

Source Code
صفحات وب دارای مزيتی هستند و آن مشاهده کدهای Html در مرورگر است که شما براحتی می توانيد تگهای عناصر تشکيل دهنده آن صفحه را ببينيد و با نحوه قرار گرفتن و تکنيکهای بکار گرفته شده آشنا شويد. براي ديدن سورس کد يا همان کد تشکيل دهنده صفحه وب داخل منوی view در مرورگر می شويد و بر روی گزينه Source کليک می کنيد که بطور معمول برنامه Notepad باز شده و تگهای Html را نشان می دهد که در حال حاضر ممکن است فهميدن آنها برای شما مشکل باشد.


منبع:microrayaneh.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر